۹ اسفند ۱۳۸۷

کمربندی کلگری

اطلاعات بسیار دقیقی‌ از پروژه کمربند کلگری در سایت دولت آلبرتا وجود دراد. روی نقشه زیر کلیک کرده و به سایت مورد نظر مراجعه کنید.



۸ اسفند ۱۳۸۷

پلی‌ برای حیوانات

هیچ ربطی‌ به Real Estate ندارد.

۱ اسفند ۱۳۸۷

گزارشی امیدوار کننده

برای آنهایی که مسائل اقتصادی را دنبال میکنند کاملا مشخص است که نقطه شروع بحران اقتصادی دنیا حباب Real Estate در چند ایالت عمده در آمریکا بوده است. با نگاهی‌ ساده به این مساله میبینیم که افزایش سریع قیمت مسکن در برخی‌ استانهای ایالات متحده آمریکا از یک طرف جذابیت زیادی برای سرمای گذاری در این زمینه در بین مردم ایجاد کرده بود و از طرف دیگر بانک‌ها را تشویق میکرد که با سهولت هر چه بیشتر اقدام به اعطای وام به کسانی کنند که کاملا واجد شرایط دریافت وام نبوده اند. ازآنجا که ابزار‌های کنترلی کافی‌ بر عملکرد بانک‌ها وجود نداشت، وام‌هایی‌ با مشخصاتی عجیب و غریب طراحی‌ و در اختیار مردم قرار گرفت. با افت قیمت مسکن بسیاری از این افراد که توان مالی کافی‌ برای باز پرداخت وام خود را نداشته و یا به نوعی در آمد حاصل از سرمای گذاری جوابگوی میزان اقساط آنها نبود اقدام به واگذاری املاک خود به بانک ها نمودند.

همین داستان ساده شروعی شد برای زنجیره ای از مشکلات بعدی شامل ورشکستگی بانک ها، شرکت‌های بیمه، بحران کمبود اعتبار، ورشکستگی موسسات و شرکتهای بزرگ و کوچکی که نیاز به این اعتبارات داشتند، عدم اطمینان در بین مصرف کنندگان و غیره.

در کشور کانادا از سوئ دیگر وجود قواعد محدود کننده دولتی چه در مورد قوانین بانک داری و چه محدودیت‌هایی‌ که شرکتهای وابسته به دولت مانند CMHC ایجاد کرده اند وضعیتی کاملا متفاوت ایجاد کرده است. البته شکی نیست که با وجود بحران در ایالات متحده به عنوان ابر قدرت صنعتی و بزرگترین وارد کننده محصولات کانادا، این کشور نیز با بحران‌های مالی رو به روست ولی‌ به نظر می‌رسد رویکرد محافظه کارانه کانادایی‌ها به نفع ایشان تمام شده و در بسیاری از موارد کانادا را به عنوان کشوری با اقتصاد قوی در راس کشورهای دیگر قرار داده است. توجه شما را به این مقاله از Fareed Zakaria جلب می‌کنم که در بحران مالی کنونی گزارش امیدوار کننده‌ای است که توسط یک کارشناس امریکایی تهیه شده است.
.
.
.
.